Neprestano unapređujte Vaše poslovanje uz pomoć Lean koncepta
Današnji nepredvidivi, nestabilni i visokokonkurentni uslovi poslovanja uneli su značajne novine na svetsku tržišnu scenu, namećući prvenstveno svim učesnicima novu poslovnu filozofiju u kojoj je isključivo kupac u fokusu. S tim u vezi, Lean proizvodnja, kao brza, inovativna, jeftina, fleksibilna i kompjuterski integrisana proizvodnja, predstavlja svojevrsni „recept za uspeh“.
Naime, identifikovanjem i eliminisanjem nepotrebnih i rasipničkih aktivnosti u poslovnom procesu, te usmeravanjem pažnje isključivo na ono što stvara vrednost sa stanovišta kupca, Lean sistem proizvodnje omogućuje da se postigne maksimalan kvalitet proizvodnih procesa, radi uspostavljanja i održavanja balansa između kvalitetnog i pravovremenog zadovoljavanja potreba kupaca i sopstvene profitabilnosti, u savremenim uslovima poslovanja.
U toku proteklih dvadesetak godina mnoge kompanije su shvatile da zahtevi globalnog tržišta, uključujući i sve zahtevnije i senzibilnije kupce, postavljaju nove standarde za fleksibilnost proizvodnje. Dodajmo tome i činjenicu da se danas, u vrlo teškom vremenu recesije i finansijske krize, preduzeća svih veličina i oblika, od industrijskih giganata, preko srednjih i malih, pa sve do mikropreduzeća, suočavaju sa brojnim izazovima vlastitog opstanka.
Postepeno izumiranje masovne proizvodnje, koja je bila svojstvena velikom broju kompanija, otvara prostor za uvođenje jednog novog sistema u čijem fokusu se nalazi isključivo kupac. Drugačije rečeno, nameće se potreba preusmeravanja sa strategije ekonomije obima na strategiju širine aktivnosti preduzeća. Sistem koji se vrti oko kupca stvoren je sa idejom da se kroz optimizaciju procesa omogući jeftin proizvod, na vreme i sa najboljim mogućim kvalitetom. Takav sistem jeste upravo Lean proizvodnja.
Uvođenjem Lean sistema proizvodnje uspostavlja se kontinuirani proces neprestanog sistematskog identifikovanja i otklanjanja suvišnih pojava u poslovanju preduzeća, tj. eliminisanje svega što ne predstavlja vrednost iz perspektive kupca. Time se, u uslovima krize, značajno redukuju troškovi i omogućuje postizanje malih, ali dugoročnih finansijskih koristi, što predstavlja ključ za dostizanje dugoročne i održive konkurentske prednosti.